Pakcik Sakit Tulang Dtg Hospital. Apa Yang Doktor Temui Kat Hasil XRAY Buat Ramai TERGAMAM !!!

| October 12, 2016 | 0 Comments

Pakcik Sakit Tulang Dtg Hospital. Apa Yang Doktor Temui Kat Hasil XRAY Buat Ramai TERGAMAM !!! | Seperti yang diceritakan oleh FB Dr Taufik Razif (LINK). Hari ni saya termenung jauh. Mana tak gelisah kan bila ada benda khurafat berlaku depan mata sendiri. Ceritanya camni..

1

Pagi tadi saya jaga klinik. Masuk la pesakit yang ada penyakit Osteoarthritis. Saya periksa X-ray lutut pakcik tu dan satu benda yang buat saya terkejut besar adalah bila nampak bayangan besi (foreign body) dalam X-ray lutut dia. Bayangkan dari mana 3 besi kecil sehalus jarum peniti boleh ada kat lutut pesakit saya?

Rasa nak tahu makin membuak buak! Saya dah tak sedap hati tapi akhirnya pakcik tu mengaku baru-baru ni dia ada pergi mengurut kat bomoh! Dulu saya bimbang dengan pengamal pseudoscience yang dah terbukti banyak menipu orang Melayu kita tetapi sekarang yang buat saya risau adalah tipuan mereka yang mengaku pengamal ilmu perubatan alternatif padahal ilmu yang digunakan di bawah pengaruh ilmu hitam.

Pakcik tu mengaku dia tak tahu apa pun pasal jarum besi yang tertanam dalam lutut dia dan dia juga bagitahu sebelum ni dia tak pernah pun kemalangan ataupun terjatuh. Yela, mana tahu jarum besi tu tertusuk tanpa sengaja kan. Pakcik tu tiba-tiba cuak. Sape tak cuak bila tahu ada benda asing tertanam dalam lutut sendiri kan. Alhamdulillah ada doktor senior dalam klinik tu yang dah pernah berhadapan dengan kes pelik camtu sebelum ni.

” Pakcik tahu tak ada orang masukkan susuk dalam kaki pakcik ni? “

Terkejut beruk pakcik tu bila dapat tahu ada orang masukkan susuk dalam lutut dia tanpa pengetahuan dia. Benda ni nampak simple tapi kalau salah cara boleh menggugat akidah. Sebab tu la kalau nak berubat, guna perubatan yang tak bertentangan dengan syara’. Perubatan patuh syariah bukan cuma perubatan yang pakai ayat-ayat Al Quran je tapi perubatan patuh syariah ni juga adalah perubatan yang menggunakan disiplin ilmu yang benar dan tepat. Bukan ilmu dakwa sana dakwa sini tanpa bukti yang sahih.

Antara ciri-ciri perubatan yang di bawah pengaruh ilmu hitam :

+ Menggunakan bacaan ayat suci secara terbalik
+ Menggunakan mantera dalam bahasa yang kita tak faham
+ Mensyaratkan kita menyembelih binatang sebagai pengeras
+ Mengaku menggunakan wali Allah sebagai penghubung ke alam lain
+ dan banyak lagi cara yang aneh dan di luar logik kebiasaan kita

P / S : Saya Taufiq Razif bukan ustaz tau. Jika ada info yang bertentangan dengan Al Quran dan Hadis sila tegur saya ye. Setahu saya insyaAllah takde yang bertentangan. KREDIT FB Dr Taufik Razif (LINK)

P.S. 1 – Inilah Hasil Campuran Cuka Jalen Dan Softener Daia Yang Buat Ramai Suri Rumah TERSEYUM !!!
P.S. 2 – Inilah VIDEO JELAS Detik Penyanyi Dangdut POPULAR Maut DIPATUK Ular. Memang NGERI !!!
P.S. 3 – Kenapa Semut TAK HURUNG Coklat Cadbury Terbiar. Puncanya Sgt MENGEJUTKAN !!!
P.S. 4 – Inilah Cara HACK Whatsapp Pasangan Anda Dengan MUDAH Yang Ramai Tak Tahu !!!
P.S. 5 – 10 GAMBAR Bukti Lukisan Lawak GILA GILA Tahun 1993 Kini Jadi KENYATAAN !!!

Tags: , , , , , ,

Category: Kesihatan

About the Author ()

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *